Hedén & Jungander AB är ett eventbolag inom upplevelseindustrin. Vi producerar både stora och små evenemang för företag, organisationer och kommuner men också för allmänheten, såsom mässor och andra publika tillställningar. Vår kultur präglas av öppenhet, nyfikenhet och glädje. Det bästa vi vet är nöjda uppdragsgivare och glada deltagare.
År 2016 utsågs vi till Årets Företagare i Örebro. Priset tilldelades oss för vårt engagemang och entreprenörskap 2015. Vi är märkta med UC GULD som indikerar att vi är en trygg och solid partner att göra affärer med.
Företaget har fyra anställda och startade 2006. Vi tar in tillfälliga projektledare eller samverkar med andra småföretagare vid större leveranser.
När vi skapar upplevelser så utgår vi från följande fem aspekter:
1. Rummet: Den fysiska inramningen. Funktion, logistik, ljus, ljud, inredning och scenografi.
2. Mötet: Mellan individer och kulturer. Det magiska första mötet är avgörande för upplevelsen. Mottagandet är det första mötet, miljön, logistiken, aktiviteterna och talarna är andra exempel på möten. Alla våra fem sinnen är medvetna och avgörande vid varje möte.
3. Produkten: De produkter och tjänster som evenemanget bygger på, t.ex. programmet, värdskapet, underhållningen, konferencier, mat, dryck, dukning mm.
4. Styrsystemet: Ekonomiska och juridiska förutsättningar som evenemanget bygger på, exempelvis tillstånd, budget, kapacitet och tidsramar.
5. Stämningen: Sociala och fysiska aspekter. Kombinationen av alla övriga aspekter, dvs. den atmosfär som förmedlas vid varje tillfälle.
Prismodell
Vi arbetar gärna i ett nära samarbete med våra kunder under hela processen. Vi försöker hitta så kostnadseffektiva lösningar som möjligt och känner stor respekt för andras pengar. Tydlighet och öppenhet är a och o för en trygg relation.
Vi arbetar ofta med en helt öppen projektbudget där vår uppdragsgivare har full insyn. I den kreativa fasen bjuder vi generöst på våra idéer tills kunden är nöjd om det finns ett samarbetsavtal i grunden. En vanlig arbetsmodell är att vi lyssnar in behovet och gör en analys. Därefter presenterar vi ett eller flera koncept/förslag med en kostnadsuppfattning. Om förfrågan leder till uppdrag tar vi in offerter för att få fram en exakt kalkyl. Slutligen projektleder/producerar vi evenemanget och avslutar med en utvärdering/uppföljning.